søndag 1. november 2009

Ledige plasser på skrivekurs

Litt mer info om skrivekurs 21. november.

For det første: Vi har fremdeles noen få ledige plasser. Hvis noen flere vil være med, send meg en mail straks! (oppaskoffen alfakrøll gmail.com) Blir vi flere enn ti, får vi ta loddtrekning blant de sist ankomne.

Det hele vil foregå slik: Vi sender tekster (5-10 sider, valgfri sjanger og innhold, det trenger ikke være nyskrevet) til Johan Mjønes etter neste møte som er onsdag denne uka (4. nov. kl. 20 på Ta Det Piano).Ta dem med, eller aller helst, send dem til meg på epost. Han leser dem grundig før han kommer oppover, lørdag 21. nov, slik at han stiller litt mer forberedt og kan gi oss individuelle tilbakemeldinger. Sted har vi ikke funnet enda, men vi starter på formiddagen og tar oss god tid.

Han foreslår også at vi leser hverandres tekster, noe jeg synes er en god ide. Da kan vi lære mer - jeg kan distribuere dem blant deltakerne på epost. Johan er foreleser ved Aschehougs forfatterskole, og debuterte med "Terminalhastighet" tidligere i år. Les den gjerne før han kommer oppover - jeg gjør det i dette nu og kan anbefale en krevende, men definitivt givende tekst! Han blir også med på vårt første bokbad samme kveld, på Steinovnen. En gjest til kan plutselig tilkomme, og dessuten plutselig annet.

Kurset er GRATIS. Bokbad vil muligens koste noen småkroner.

1 kommentar:

  1. Eg dukkar opp på samling i januar, for det skal vel vere treff då? Har hatt lyst å kome før, men kunne ikkje.
    Kjempebra tiltak.

    SvarSlett

Kommenter: